0
Months
:
0
Dagen
:
0
Uren
:
0
Minuten
:
0
Seconden
TOT EK Petanque 2022 's-HERTOGENBOSCH
  • wo. okt 20th, 2021

Alles over Petanque

allesoverpetanque.nl

Soorten schommels in petanque

  • Home
  • Soorten schommels in petanque
Delen graag

PETANQUE NIET MAKKELIJK

Petanque is geen gemakkelijke sport om te spelen. Mensen die van buitenaf toekijken, zouden denken dat het alleen nodig is om de bal op de juiste plaats te gooien. Maar het is veel meer dan dat. Je moet de swing goed bepalen en beheersen om de beste resultaten te krijgen.
Laten we dus de soorten schommels definiëren die in petanque worden gebruikt en de essentie beschrijven.
Armverlenging
Misschien wel het belangrijkste onderdeel van het gooien van de bal in petanque is een rechte en logische zwaai. Het idee is om weg van je schouder te reiken terwijl je je arm altijd recht houdt. De arm fungeert als een slinger terwijl je schouder de as is waar hij om draait. De lijn tussen uw schouder en het doel dat u wilt raken, moet dus recht zijn.
Allereerst, aard jezelf en buig je knieën. Houd je arm helemaal gestrekt door de achterzwaai en in de richting van de voorwaartse zwaai. Zorg er bij het loslaten voor dat je de denkbeeldige bovenkant van de boog raakt tussen jou en het doelwit waar je voor gaat. Het onderste deel van je lichaam moet naar beneden zijn en je hoofd recht.
De terugtrekking
Het terugtrekgedeelte vertegenwoordigt het toppunt van je achterwaartse zwaai voordat je vooruit gaat. Een mooie terugtrekking is nodig, zodat de spanning uit je schot wordt geëlimineerd en om de meeste energie te krijgen, zodat je je kunt concentreren op je schot.
Ook hier is het belangrijk om een beeld te hebben van de lijn tussen je schouder en de doelplek. Terwijl de schutter zijn arm langs deze denkbeeldige lijn terugtrekt, moet de arm zo ver naar achteren gaan om de pols niet te verdraaien of de arm op enigerlei wijze te belasten. Een belangrijk onderdeel om op te merken is ook de houding en hoe meer je je knieën kunt buigen, hoe verder je je swing terug kunt trekken.
Het bereik en het vervolg
Het laatste onderdeel van het hele proces is het bereik. Als iemand een goed voorwaarts bereik heeft, zal dit elk schot enorm verbeteren. Na het terugtrekken terwijl je naar voren zwaait, moet je je concentreren op het volgen van de denkbeeldige lijn tot aan de release. Helemaal aan het einde, reik naar voren, maar zorg ervoor dat je te allen tijde geaard bent. Je moet de extensie in de arm voelen en diep in het schoudergedeelte.
Het beste advies zou zijn om de boog te visualiseren voor elke opname en release. Als je dat stukje informatie in je hoofd hebt ingebed, wordt elke worp een stuk gemakkelijker. Het helpt de schutter om een idee te krijgen over wanneer de bal moet worden losgelaten en hoe snel hij moet worden gegooid. De rest die men hoeft te doen is gewoon naar voren reiken in de lijn van de denkbeeldige boog.
Het helpt ook dat je je arm voor je uitgestrekt houdt, zelfs nadat je de bal hebt losgelaten. Dit wordt de follow-through genoemd en veel atleten, vooral basketbalspelers, doen dit na het maken van een schot. Deze methode is eigenlijk heel handig omdat het je helpt te leren van je schoten. Je kunt precies bepalen wat je goed hebt gedaan of waar je een fout hebt gemaakt. Dus je kunt alles bij de volgende poging repareren.